نمونه فایل های اقدام پژوهی معلمان و آموزگاران ابتدایی در همه مقاطع 97-98

دانلود اقدام پژوهی با گستره موضوعی بالا از تعاون معلمان پژوهشگر

بهترین نمونه فایل های مورد نیاز معلمان : اقدام پژوهی , اقدام پژوهی معلم و آموزگار ابتدایی  با تدوینی ساده و روان و اختصاصی و بر اساس آخرین دستورالعمل های نگارش فایل اقدام پژوهی معلمان در سال 97 آماده سازی شده و با بازه گسترده ای از موضوعات در اختیار معلمان و همکاران گرامی قرار داده شده است . درس پژوهی , روایت پژوهی , شهید پژوهی , سناریو و الگوی تدریس را از اتاق تعاون معلمان پژوهشگر بخواهید.

چونه فایل های مورد نظرم را از اتاق تعاون معلمان پژوهشگر دریافت کنم؟

دریافت فایل های ما از دو طریق امکان پذیر میباشد . روش اول مراجعه به لینک دانلود فایل ها میباشد و روش دوم ارتباط با شماره 09332978858 در تلگرام .... همچنین با رجوع به سایت های دیگر ما فایل های دیگر در مباحثی مانند طرح جابر , طرح کرامت و .. را میتوانید دریافت کنید.

اتاق تعاون معلمان پژوهشگر یک سایت تخصصی میباشد

در نظر داشته باشید که اتاق تعاون معلمان پژوهشگر یکی از سایت های زیر مجموعه بانک فایل معلمان میباشد که بصورت تخصصی اقدام به معرفی فایل های ما صرفا در زمینه های اقدام پژوهی , درس پژوهی , پژوهش روایت محور و شهید پژوهی میکند . از همین رو توصیه میشود از طریق منو کناری سایت روی لینک های موضوعی دیگری مانند گزارش تخصصی معلمان , سناریو و الگوی برتر تدریس , تجارب برتر تربیتی , و... کلیک کرده و آنها را ملاحظه کنید . 

اقدام پژوهی

در سیستم آموزشی کشور چند طرح بخوبی جایگاهشان را پیدا کرده اند . اقدام پژوهی یکی از موثر ترین طرح هایی میباشد که تا کنون در آموزش و پرورش کشور به شکل مدون و نظام مند به اجرا در آمده است . مجموعه بانک فایل معلمان هم سعی کرده است با تدوین و بارگذاری بیش از 1500 نمونه فایل اقدام پژوهی معلم ابتدایی در سایت خود کمک کند فرهنگیان و دانش آموزان عزیز به راحتر ترین شکل ممکن به این این فایل ها دسترسی یافته و آنها را دانلود کنند.

اقدام پژوهی | اقدام پژوهی معلمان ابتدایی

هر آنچه نیاز دارید را در سایت ما خواهید یافت . ما یک گروه پژوهشی هستیم که بصورت تخصصی فایل های مورد نیاز معلمان , مدیران , آموزگاران , معاونان مدارس , مشاوران , هنر آموزان و .. را تهیه میکنیم و در بستر آنلاین آنها را به دست متقاضیان در سراسر کشور میرسانیم.

اقدام پژوهی با موضوع افزایش سرعت یادگیری دانش آموز

اقدام پژوهی یادگیری پیرامون مقوله افزایش دادن سرعت یادگیری دانش آموزانم در تفریق فرآیندی با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۵صفحه

اقدام پژوهی یادگیری پیرامون مقوله افزایش دادن سرعت یادگیری دانش آموزانم در تفریق فرآیندی

مطالبی که در اقدام پژوهی یادگیری موجود است عبارت است از :

نام اقدام پژوهی پیرامون مقوله سرعت یادگیری

دیباچه مطلب پیرامون مقوله  سرعت یادگیری

چکیده و مقدمه  موضوع پیرامون مقوله سرعت یادگیری

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله  سرعت یادگیری

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله  سرعت یادگیری

جمع آوری  داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله  سرعت یادگیری

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله سرعت یادگیری

ارائه راه حل ها و راهکار های نوین موقتی دررابطه با  سرعت یادگیری

ارائه راه حل ها و راهکار های جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله سرعت یادگیری

 اقدام پژوهی معلم ابتدایی در مورد ریاضی

اینکه اقدام پژوهی معلم ابتدایی در درس ریاضی خیلی اهمیت دارد تقریبا بر کسی پوشیده نیست . تنوع روش‌های تدریس و نوع فعالیت‌های متناسب با هدف هر درس، در ایجاد علاقه­مندی دانش آموزان به انجام فعالیت­های ریاضی تأثیر بسزایی دارد. همان طور­که در اجرای راه کارها اشاره شد، هریک از پژوهشگران، راه کارهایی را جهت رسیدن به هدف مورد نظر اجرا کرده بودند و به نتایج مطلوبی دست یافته بودند. هم چون آقایی(۱۳۸۸) در پژوهش خود به این نتیجه رسیده بود که توجه به تفاوت‌های فردی و استفاده از تمامی امکانات موجود، در حل مشکلات دانش­آموزان مؤثر می­باشد، من نیز پس از اجرای طرح، به این نتیجه دست یافتم که برای ارائه­ی تکالیف و فعالیت‌های عملکردی به دانش‌آموزان، علاوه بر توجه به تفاوت‌های فردی، در نظر گرفتن نیازها و علایق آنان نیز، تأثیر زیادی در علاقه­مند نمودن فراگیران به درس ریاضی و انجام فعالیت­های آن دارد. هم چنین به این نتیجه دست یافتم که تقویت حافظه دیداری و شنیداری، و پرورش دقت و توجه دانش آموزان، در قالب بازی های هدفدار، تأثیر بسزایی در افزایش علاقه مندی آنان به انجام فعالیت های عملکردی درس ریاضی دارد.

اضطراب ریاضی و شرایط دلهره آور کلاس و امتحان ریاضی طبعاً موجب اختلال نظم و انسجام فکری و مختل شدن فرآیند پردازش اطلاعات و نقش مؤثر حافظه در دانش آموز می شود تا جایی که وی گاه بدیهیات و مسائل ابتدایی را نیز به یاد نمی آورد. به علاوه به نظر می رسد ، که فرد با اضطراب ریاضی بالا کمتر قادرند تا از حافظه ۷ فعال یا ظرفیت محاسبه مرکزی خود که پردازش قطعه خبری واطلاعاتی را در هر لحظه برعهده دارد ، به نحو مطلوبی بهره گیری کند.

در واقع به جای اندیشه های سازمان یافته و مربوط افکار مزاحم و نامربوط ناشی از نگرانی ها و اضطراب ها ، بخش مهمی از ظرفیت عقلانی و توانایی پردازش اطلاعات را تحت تأثیر قرار می دهند وموجبات نقصان بازدهی و ضعف عملکرد علمی را فراهم می آورند. در بررسی ارتباط بین سبک های شناختی و اضطراب هر چند کار چندانی انجام نشده است ، ولی هادفیلد ، معتقد است که اضطراب بالاتر در میان افراد میدان وابسته ، بیشتر اتفاق می افتد تا در میان گروه هایی با سبک شناختی میدان ناوابسته . در عین حال مطالعات زیادی لازم است تا بررسی شود که چگونه اضطراب ریاضی با سبک های شناختی افراد و نیز فرایند های پردازش اطلاعات علمی و استفاده از ظرفیت های عقلانی آنان در تعامل قرار می گیرد.

عواملی که معلم ابتدایی در اقدام پژوهی رعایت کند؟

معلم ابتدایی در روند تدوین اقدام پژوهی باید چه عواملی را در نظر بگیرد؟

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله  سرعت یادگیری

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله سرعت یادگیری

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله سرعت یادگیری

کسب نتایج  پیرامون مقوله سرعت یادگیری

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله سرعت یادگیری

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله سرعت یادگیری

۱ـ خلاقيت رياضي، جرج پوليا، ترجمه پرويز شهرياري انتشارات فاطمي.

۲ـ روش تدريس رياضي، محمد بهروش ـ علي‌اكبر جعفري ـ علي‌اضغر دانش‌فر.

۳ـ مجلات رشد رياضي نشر به وزارت آموزش و پرورش.

۴ـ هاوسون وب ويلسون (۱۹۸۶) رياضيات مدرسه در دهه ۱۹۹۰ ترجمه ناهيد ملكي، نشر مركز.

۵ـ مقاله نقدي بر روش‌هاي آموزش مقدمات رياضيات مدرسه مجله رشد آموزش رياضي.

۶ـ گويا زهرا، تغيير محتواي برنامه درسي رياضيات مدرسه مجله رشد آموزش رياضي.

۷ـ مجموعه مقالات دومين كنفرانس آموزش رياضي كشوري، كرمانشاه.

۸ـ مجموعه مقالات پنجمين كنفرانس آموزش رياضي كشوري، مشهد.

۹ـ رحماني، مهدي، اهداف آموزش رياضي چيست؟

۱۰ـ تبريزي، غلارضا، ناتواني در يادگيري رياضي دانش‌آموزان

۱۱ـ قديري، هراتي، آزمايشگاه رياضي.

برای دانلود اقدام پژوهی معلم مدارس دوره ابتدایی و دریافت اقدام پژوهی معلم ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.

اقدام پژوهی آموزگار دبستان

اقدام پژوهی آموزگار دبستان پیرامون مقوله اقدام پژوهی آموزگار دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل عدم یادگیری دانش آموز کم شنوایم در پایه دوم را برطرف نمایم با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۸صفحه

اقدام پژوهی آموزگار دبستان پیرامون مقوله مشکل عدم یادگیری دانش آموز کم شنوایم در پایه دوم را برطرف نمایم

تیم تخصصی گویا طرح پژوهش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی یادگیری می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود..در این رابطه هم اقدام پژوهی آموزگار دبستان را تایید و مبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالب موجود در یکی از نمونه فایل های آموزگاران ابتدایی

مطالبی که در اقدام پژوهی آموزگار دبستان موجود است عبارت است از :

نام اقدام پژوهی پیرامون مقوله یادگیری

دیباچه مطلب پیرامون مقوله  یادگیری

چکیده و مقدمه  موضوع پیرامون مقوله یادگیری

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله  یادگیری

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله  یادگیری

جمع آوری  داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله  یادگیری

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله یادگیری

ارائه راه حل ها و راهکار های نوین موقتی دررابطه با  یادگیری

ارائه راه حل ها و راهکار های جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله یادگیری

ریتم کلی نگارش اقدام پژوهی معلمان

برای اینکه علت دقیق عدم تمرکز ( م د) مشخص شود با او مصاحبه کردم و از او خواستم از بین عواملی که باعث عدم تمرکز می شوند مواردی که بیشتر در او این مشکل را به وجود آورده است مشخص کند.

با هم عوامل را بررسی کردیم.از عوامل محیطی هیچ کدام موثر نبود چون شرایط محیطی در این مدرسه برای دانش آموزان کاملا مساعد است..

سعی شد یکی از معلمان آموزشگاه استثنایی در طول هفته یک بار برای تعلیم و تربیت ولی تشریف بیاورد.

در مورد روشهای تدریس ،چون من از روشهای فعال استفاده می کنم و تمام واحدهای کتاب را به صورت تصاویر جذاب استفاده کردم،و دانش آموزان به صورت گروهی و شرکت در پرسش و پاسخ و بحثهای گروهی فعال هستند به نظرم مشکل خاصی در این مورد نباشد که ( م د) نیز این مطلب را تایید کرد.

در مورد کتاب می گوید :به آن علاقه ای ندارم و چون فکر می کنم برای من سخت است و یاد نمی گیرم باعث اضطراب من میشود.در مورد معلم هم چون ( م د) به من علاقه مند است در این مورد هم مشکل خاصی نیست. در مورد عوامل مربوط به دانش آموز داشتن اضطراب و بی علاقگی را نام می برد..بعد از اینکه عوامل به وجودآورنده عدم تمرکز در ( م د) تقریبا مشخص شد حالا باید به فکر راهکارهای مناسب برای ازبین بردن این عوامل باشم.ابتدا پرسشنامه ای تهیه کردم و از ( م د) خواستم بادقت به آن پاسخ دهد.که متن پرسشنامه و پاسخهای ( م د) در ادامه آورده شده است.

شروع نگارش

۱-قبل از شروع مطالعه به چه نکاتی می پردازد؟آیا در ذهن خود سئوال طرح می کند؟به مرور نکات گذشته می پردازد؟  به مرور نکات گذشته می پردازم.

۲-قبل از شروع مطالعه،تخمین صحیحی نسبت به زمان مطالعه خود دارد؟ خیر

۳-حس و حال او نسبت به شروع مطالعه چگونه است؟ خیلی مشتاق و علاقه مند نیستم.

۴-آیا توجه او به زمان های شروع مطالعه،دقیق است؟در لحظه شروع می کند یا در ساعت های مشخص؟

خیر ، ساعت مشخصی ندارد.

۵-طبق برنامه قبلی درس می خواند؟با درس خاصی که علاقه دارد شروع می کند؟  خیر، با درس خاصی که علاقه دارم شروع می کنم.

۶-روشهای تند خوانی را می داند؟با چشم مطالعه می کند؟ خیر ، زمزمه می کنم.

۷-معیاری برای میزان سرعت خواندن مطالعه خود دارد؟ خیر

اقدام پژوهی معلم ابتدایی با موضوع ترغیب دانش آموزان به داشتن دستخط زیبا

اقدام پژوهی معلم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموز را به خط زیبا و نوشتن مشق ترغیب کنم

مطالبی که در اقدام پژوهی معلم ابتدایی موجود است عبارت است از :

نام اقدام پژوهی پیرامون مقوله  چگونه توانستم با افزایش آگاهی دانش آموزان در زمینه فضای مجازی،میزان آسیبهای ناشی از سوء استفاده از آنرا کاهش دهم؟

این فایل اقدام پژوهی معلمان ابتدایی در فرمت برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۱صفحه تهیه شده است و میتوانید این فایل را همراه صدها فایل دیگر در لینک زیر مشاهده کرده و دانلود کنید.

دانلود فایل اقدام پژوهی معلمان با موضوع فضای مجازی

فضای مجازی و نحوه برخورد با آن یکی از مهمترین مساعلی است که معلمان و خانواده ها درباره آن دغدغه دارند تا دانش آموزان به نحو موثر و کنترل شده ای با این فضا در ارتباط باشند . از همین روست که نگارش فایل اقدام پژوهی معلمان با موضوع فضای مجازی را در دستور کار رقرا دادیم و چندین نمونه از آن را آماده دانلود کرده ایم . در ادامه به بخشی از محتوای یکی از فایل های اقدام پژوهی معلمان ابتدایی با موضوع فضای مجازی آشنا میشوید.

دیباچه مطلب پیرامون مقوله  فضای مجازی

چکیده و مقدمه  موضوع پیرامون مقوله فضای مجازی

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله  فضای مجازی

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله  فضای مجازی

جمع آوری  داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله  فضای مجازی

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله فضای مجازی

ارائه راه حل ها و راهکار های نوین موقتی دررابطه با  فضای مجازی

ارائه راه حل ها و راهکار های جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله فضای مجازی

با جمع آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل آن، تبادل تجربه با همکاران طی تشکیل جلساتی مانند شورای معلمان و انجمن اولیاء ، جلسات مشاوره با دانش آموزان و جمع بندی مطالب بدست آمده برای حل مشکل، راههای مختلفی ارائه گردید که عبارتند از:

اقداماتی که به عهده والدین می باشد:

  • آگاهی کامل اولیاء از رایانه و فضای مجازی
  • آگاهی از راههای دستیابی اولیاء به سایت های فضای مجازیی استفاده شده از طریق History
  • جلوگیری از قرار دادن هر گونه رمز عبور یا قفل گذاری بروی فایل ها و قسمت های دستگاه
  • شناسایی دوستان رایانه ای و اطمینان از سالم بودن آنها
  • قرار دادن رایانه در مکان مناسب و در معرض دید والدین
  • کنترل بر زمان استفاده از رایانه مخصوصاً شب هنگام
  • استفاده از کارتهای فضای مجازیی فیلتر دار
  • کنترل نامحسوس و غیر مستقیم دانش آموز توسط والدین

اقداماتی که بر عهده مربیان و معلمان و مشاور می باشد:

–  برگزاری جلسات آموزشی و مشاوره برای والدین

–  آموزش نحوه صحیح استفاده از فضای مجازی به دانش آموزان در کلاسهای فوق برنامه

–  ارائه دلایل روشن و کافی در مورد دلایل عدم بازدید از سایت های غیر اخلاقی برای دانش آموزان

–  شناسایی محدوده دوستی و روابط در دنیای مجازی

–  معرفی سایت های مفید برای استفاده نوجوانان

–  معرفی موتورهای جستجوی مناسب در فضای مجازی

انتخاب راه حل ها در اقدام پژوهی بر اساس اولویت اهمیت اجرا:

اقدام پژوه با توجه به یافته های بدست آمده و تحلیل وضعیت موجود، پیشنهادات و راه حل های ارائه شده را با قضاوت ارزشی سنجیده و با توجه به امکان اجرا و اهمیت اجرای آنها، راه حل ها را به ترتیب زیر بر می گزیند.

۱- آموزش و آگاهی والدین، آموختن نحوۀ برخورد صحیح والدین در مواردی که خطایی از فرزند آنان در استفاده از فضای مجازی سر می زند.

۲- فرهنگ سازی و ایجاد بستر مناسب برای مواجهه با موقعیت های خاص در دنیای مجازی برای دانش آموزان

۳- هدایت درست و قرار دادن اصولی دانش آموزان در مسیر استفاده از تکنولوژی و ارتباطات جدید توسط معلمان

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله  فضای مجازی

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله فضای مجازی

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله فضای مجازی

کسب نتایج  پیرامون مقوله فضای مجازی

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله فضای مجازی

6 Mar 2018